جستجو غذا کده
ورود/ثبت نام
غذاکده

غذاکده

طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه
ذخیره در پروفایل

طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه

زمان:۲۴ ساعت
تعداد:نامحدود
کالری:متوسط
سطح هزینه:متوسط

سر آشپز:Bahar

(۸ رای)1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
postrateLoading...

توضیح درمورد طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه:

طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه جایگاه خاصی در بین کودکان دارد و چقدر مفید و عادت بجایی ست اگر ما کودکانمان را بجای استفاده از تنقلات بی ارزش به خوردن آجیل میوه تشویق کنیم . البته که میوه های خشک کالری بالاتری نسبت به میوه های تر دارند بسیاری از متخصصان تغذیه میگویند که میوه های خشک شده تا زمانی که بصورت متعادل مصرف گردند مغذی و مناسب هستند البته که میوه ی کامل بهترین انتخاب برای استفاده است اما میوه خشک به دلیل اینکه مدت زمان طولانی قابل نگهداری هستند و کم جا تر از میوه کامل هستند طرفداران بیشتری دارند .

طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه

میوه های خشک سرشار از فیبر و آنتی اکسیدانها هستند .فیبرها در بهبود و سلامت روده و پایین آوردن کلسترول و همچنین در کمک کردن به کنترل قند خون و تثبیت کردن وزن بسیار مفیدند . آنتی اکسیدانها نیز فواید بسیاری بر سلامت و زیبایی ما دارند آنتی اکسیدانها محافظ و پیشگیری کننده از بیماریهای قلبی و سرطان ها هستند . در هر صورت آنچه از خواص هر میوه ما میدانیم در میوه خشک آن نیز همان خواص مشاهده شده. انواع ویتامین ها ,آهن ,منیزیم , پتاسیم در میوه های خشک وجود دارد . مثلا کیوی خشک شده حاوی مقدار بالای از ویتامین سی است در واقع میتوان گفت تقریبا دو برابر پرتقال دارای ویتامین سی است و همانطور که گفته شده ویتامین سی زمینه ای برای جذب آهن است . همچنین برای درمان یبوست نیز پرفایده است . و یا مثلا سیب و یا سیب خشک شده دارای خاصیت سم زدایی بوده و از اختلالات مغزی که منجر به بیماری آلزایمر میشود میتواند پیشگیری به عمل آورد همچنین خاصیت ضد التهابی بالایی دارد .

امیدوارم که از خشک کردن میوه ها غافل نشویم و از آجیل میوه به عنوان یک خوارکی مغذی داخل کیف فرزندان و یا یک توراهی کم حجم اما پر ویتامین و مغذی بهره مند گردیم

در ادامه به روش طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه میپردازیم.

طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه

مراحل پخت طرز تهیه آجیل میوه یا میوه خشک یا چیبس میوه

1

خشک کردن میوه به چند روش مختلف امکان پذیر است . ابتدا طرز تهیه میوه خشک و یا همان چیپس میوه و یا آجیل میوه را بیان میکنم .

2

در مرحله اول باید میوه ها را شسته و با یک دستمال تمیز خشک نماییم . سپس میوه ها را به برشهای نازک بشکل حلقه ای برش میزنیم ضخامت میوه ها بسیار مهم است نه خیلی خیلی نازک باشد که بعد از خشک شدن بشکل غیر قابل خورن شودو نه خیلی ضخیم باشد که در فرایند خشک شدن مشکل بوجود آید

3

بعد از اینکه میوه ها را برش زدیم آنها را با مقدار کمی فاصله بر روی کاغذ آلومینیومی میچینیم .

4

سپس فویل یا کاغذ الومینیومی را روی بخاری و یا رادیاتور و یا پکیج قرار میدهیم . بهتر این است که هر میوه را به طور جداگانه روی کاغذ آلومینیومی بچینیم .

5

نکته مهم در خشک کردن پرتقال این است که پرتقال بعد از خشک شدن کمی تلخ میشود بهتر است یک شهد غلیظ از شکر و یا عسل به همراه آب درست کرده و پرتقالها را در شهد فرو کرده البته که میتوان این شهد را برای بقیه میوه ها هم استفاده کرد در صورت تمایل به شیرین شدن میوه های خشک اما توجه داشته باشیم شهد زیادی روی میوه ها نباشد که باعث بد فرم شدن میوه و هم سوخته شدن شهد میشود

6

برای میوه های مانند سیب و موز که در مجاورت هوا سیاه میشوند از رومال آبلیمو استفاده میکنیم تا در فرایند خشک شدن سیاه نشوند در صورت تمایل میتوانیم داخل شهد آبلیمو ریخته و رومال کنیم

7

در این روش خشک کردن میوه ها یک روز کامل زمان احتیاج است .

8

روش بعدی استفاده از فر برای خشک کردن میوه هاست . میوه ها را به طریق گفته شده به حلقه های نازک برش میزنیم خیلی نازک نباشند که خشک بد فرم میشوند و خیلی ضخیم نباشند که مشکل در فرایند خشک شدن ایجاد میگردد.

9

از همان رومال آبلیمو و شهد نیز در این روش هم استفاده میشود . فر را از قبل روشن کرده و بعد در کمترین حرارت فر تنظیم کرده و سینی فر را در فر قرار داده در این روش بسته به نوع فر از یک تا سه ساعت زمان لازم است اما مرتب سینی فر و میوها را چک کرده تا زمانی که روی میوه ها کاملا خشک شود آن زمان میوه ها را از فر خارج میکنیم و چیپس میوه ما آماده برای نوش جان کردن است .

نظرات و پیشنهادات و یا هر گونه سوال راجع به مطلب بالا را میتوانید در زیر مطرح نمایید.

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع از

اشتراک خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین تخفیف های شهرستان، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در خبرنامه مشترک شوید