جستجو غذا کده
ورود/ثبت نام
غذاکده

غذاکده

سالاد کینوا
ذخیره در پروفایل

سالاد کینوا

زمان:1 ساعت
تعداد:5
کالری:متوسط
سطح هزینه:متوسط

سر آشپز:روزبه یگانه

(۲ رای)1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
postrateLoading...

توضیح درمورد سالاد کینوا:

سالا کینوا یه سالاد خوشمزه بین المللی است که اصالت آن برای کشور پرو میباشد.این سالاد بسیار سالاد مقوی و کامل میباشد. این سالاد به دلیل استفاده از کینوا سرشار از پروتئین، آمینو اسید ،ویتامین های مختلف، آهن، امگا 3 ، فیبر و ... است . سالاد کینوا یک انتخاب مناسب و عالی برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی از جمله پرورش اندام و فیتنس و ... است.وکالری غذایی اون بسیار پایین است

این سالاد به دلیل اینکه دارای ارزش غذایی بسیار مناسبی است میتوان از آن به عنوان یک وعده غذایی کامل هم استفاده کرد به طور مثال میتوان به جای صبحانه، نهار یا شام از آن استفاده نمود. نحوه طبخ دانه‌های کینوا مشابه برنج است. به راحتی آب خوردن میشود آن را در منزل تهیه نمود.

همچنین یک سالاد مجلسی بسیار خوبیه که برای مجالس مهمانی مناسبه.این  سالاد مثل سالاد سزار یک پیش غذای  کاملا رسمی به حساب میاد و میتوانید با صرف یک بودجه مناسب آن را درست کنید.

بهترین انتخاب برای اینکه غذای کمتری بخوریم و گرسنه نمانیم استفاده از یک سالاد خوب و خوشمزه در کنار غذای اصلی هست که سالاد کینوا یه انتخاب بسیار مناسب و ایده آل برای اینکاراست.

در این سالاد مواد عجیب قریب زیادی وجود داره و برای افرادی که دوس دارن یک طعم جدیدی را تجربه کنند و از طعم سالاد های معمولی خسته شدند میتواند یه انتخاب مناسب باشه.

گیاه کینوا چیست و چه خواصی دارد؟

این گیاه بومی کشورهای آمریکای جنوبی مانند بولیوی، شیلی و پرو است و به دلیل مواد مغذی زیادی که دارد اهمیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است.

پروتئین، منیزیم، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ای و آنتی اکسیدان‌ها از جمله موادی هستند که به وفور در دانه‌های این گیاه وجود دارند. کینوا یکی از معدود گیاهان خوراکی است که همه نه آمینو اسید ضروری بدن را دارد.

این گیاه گلوتن ندارد و به همین دلیل به افرادی که به دنبال غذاهای بدون گلوتن هستند، پیشنهاد می‌شود. گلوتن نام پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود و برخی از افراد به آن حساسیت دارند.

کینوا و کمک به درمان کم خونی..!

کینوا غنی از آهن است. یک فنجان کینوای پخته شده (185 گرم) حاوی حدود 3 میلی گرم آهن است که 15 درصد از نیاز روزانه را تامین می کند. رژیم غذایی مناسب و دارای آهن می تواند به کم خونی کمک کند. آهن ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هموگلوبین است که بخشی از گلبول های قرمز خون است که خون شما را درگیر می کند و اکسیژن را حمل می کند. یکی دیگر از مواد مغذی مورد توجه در این جنبه، ریبوفلاوین است که کینوا غنی از آن است. همچنین کم خونی می تواند ناشی از ریبوفلاوین کم در رژیم غذایی باشد.

کینوا، معروف به خاویار گیاهی از آن دست غلاتی است که می‌توان گفت با وجود دارا بودن خواص فراون مورد کم لطفی قرار گرفته است.

سه نوع اصلی کینوا وجود دارد:

1-کینوای سفید 2-کینوای قرمز 3- کینوای سیاه

۱۸۵ گرم کینوا (خام یا پخته)، محتوی مواد مغذی زیر است:

پروتئین: ۸ گرم.

فیبر: ۵ گرم.

منگنز: ۵۸ درصد میزان موردنیاز روزانه.

منیزیم: ۳۰ درصد میزان موردنیاز روزانه.

فسفر: ۲۸ درصد میزان موردنیاز روزانه.

ویتامین b۹ یا اسید فولیک: ۱۹ درصد میزان موردنیاز روزانه.

مس: ۱۸ درصد میزان موردنیاز روزانه.

آهن: ۱۵ درصد میزان موردنیاز روزانه.

روی (زینک): ۱۳ درصد میزان موردنیاز روزانه.

پتاسیم: ۹ درصد میزان موردنیاز روزانه.

تقریبا ۱۰ درصد میزان موردنیاز روزانه از ویتامین B۱، ویتامین B۲ و ویتامین B۶.

مقدار کمی کلسیم، ویتامین b۳ یا نیاسین و ویتامین E.

۱۸۵ گرم کینوا حدود ۲۲۲ کالری انرژی، ۳۹ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم چربی دارد؛ کینوا همچنین حاوی مقدار کمی اسیدچرب امگا ۳ است.

کینوا از نظر ژنتیکی دستکاری نشده و به‌صورت طبیعی بدون گلوتن است؛ این غله را معمولا به‌ صورت ارگانیک می‌کارند؛ کینوا واقعا غله نیست ولی غذای غله‌ای کاملی محسوب می‌شود.

نکات سالاد کینوا

برای کامل تر شدن سالاد و خوشمزه تر شدن و همچنین افزایش میزان پروتئین آن میتوانید از مرغ هم استفاده بشه و بهترین روش برای درست کردن مرغ هم استیک کردن اونه که طریقه اون رو به صورت کامل در آموزش سالاد سزار در این سایت آورده شده است.

سالاد کینوا

مراحل پخت سالاد کینوا

1

دو لیوان آب رو تو یه ظرف بزرگ بریزین تا جوش بیاد.

2

دانه‌های کینوا رو به آب اضافه کنین و شعله گاز رو کم کنین. درپوش ظرف رو بذارین و اجازه بدین دانه‌های کینوا به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خوب مغزپخت بشن.

3

سپس درب ظرف رو بردارین و دانه‌های کینوا رو با چنگال هم‌بزنین.

4

تو این فاصله که کینوا میپزه، گوجه‌فرنگی‌ ،خیار،پیاز و فلفل دلمه ای رو خرد کنین و برگ‌های ریحان رو هم ریز کنین. این سبزیجات رو با دانه‌های کینوا مخلوط کنین و خوب هم‌بزنین تا ترکیبی یکدست داشته باشین.

5

حالا نوبت آماده‌کردن سس سالاده. روغن زیتون، سرکه، آبلیمو و سبزی‌های خشک رو با هم ترکیب کنین تا یک سس خوشمزه و گیاهی داشته باشین و بعد روی سالاد بریزین.

نظرات و پیشنهادات و یا هر گونه سوال راجع به مطلب بالا را میتوانید در زیر مطرح نمایید.

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع از

اشتراک خبرنامه

جهت اطلاع از آخرین تخفیف های شهرستان، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در خبرنامه مشترک شوید